تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 - 15:30
کد خبر : 12430
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بازار ۱۵ کشور دنیا در تسخیر فولاد ایرانی/ دورخیز برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد بسته هستند

بازار ۱۵ کشور دنیا در تسخیر فولاد ایرانی/ دورخیز برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد

بازار ۱۵ کشور دنیا در تسخیر فولاد ایرانی/ دورخیز برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد

صنعت فولاد کشور طی ۴۰ ساله پس از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته به نوعی که هم اکنون فولاد تولید داخل به ۱۵ کشور دنیا صادر می‌شود. فولاد جزو محصولات راهبردی و صنایع مهم به شمار می‌رود این صنعت در دنیا پس از صنعت نفت، بیشترین گردش مالی را دارد و به دلیل نقش مهمی که

صنعت فولاد کشور طی ۴۰ ساله پس از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته به نوعی که هم اکنون فولاد تولید داخل به ۱۵ کشور دنیا صادر می‌شود.

فولاد جزو محصولات راهبردی و صنایع مهم به شمار می‌رود این صنعت در دنیا پس از صنعت نفت، بیشترین گردش مالی را دارد و به دلیل نقش مهمی که فولاد در سایر صنایع از جمله ساختمان، راه، خودرو و سایر بخش‌ها دارد به عنوان یک صنعت استراتژیک از آن یاد می‌شود.

این صنعت در کشورطی ۴ دهه پس از انقلاب توانسته با افزایش تولید علاوه بر تامین نیاز‌های اساسی کشور برای رشد و توسعه صنعتی، محصولات خود را به بازار‌های جهانی نیز صادر کند.

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، کمتر از ۷۰ کشور در زمینه تولید فولاد فعال هستند و مابقی کشور‌ها از طریق واردات نیز‌های خود را تامین می‌کنند.

سید رضا شهرستانی در گفت‌وگو با میزان درباره پیشرفت صنعت فولاد کشور پس از انقلاب اظهار کرد: تولید فولاد در قبل از انقلاب با اکنون قابل مقایسه نیست در حالی که میزان تولید فولاد در قبل از انقلاب حدود ۵۰۰ هزار تن بوده با اجرای طرح‌های توسعه‌ای که اجرا شد ظرفیت تولید فولاد در کشور افزایش یافت.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حال حاضر تولید فولاد کشور به ۲۵ میلیون تن افزایش یافته است که پیشرفت چشمگیری بوده است.

وی با بیان اینکه ایران رتبه دهم تولید فولاد در دنیا را در اختیار دارد، گفت: بر اساس سند چشم انداز ترسیم شده تا ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

شهرستانی با اشاره به کیفیت فولاد تولید داخل خاطرنشان کرد: این انجمن کارخانه‌های تولیدی را ملزم کرده تا با رعایت استاندارد، محصول نهایی و با کیفیتی را تولید کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم به واسطه ساخت مسکن مهر مصرف فولاد کشور به حدود ۲۲ میلیون تن رسیده بودکه از این میزان ۱۲ میلیون در داخل کشور تولید می‌شد و ۱۰ میلیون تن دیگر از طریق واردات صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به صادرات فولاد کشور گفت: در ۸ ماهه امسال حدود ۵ میلیون تن صادرات فولاد به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صورت گرفته است و تا پایان سال این رقم به ۷.۵ میلیون تن خواهد رسید.

شهرستانی با بیان اینکه فولاد کشور به ۱۵ کشور دنیا صادر می‌شود، تصریح کرد: کشور‌های عراق، افغانستان، کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، تایلند و خاور دور از جمله مقاصد صادراتی فولاد کشور هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره تعداد کارخانجات فولاد در کشور خاطرنشان کرد: در مجموع در کل زنجیره فولاد ۲۸۰ کارخانه از تبدیل سنگ آهن به گندله تا ذوب و نورد در صنعت فولاد فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.