تاریخ انتشار : دوشنبه 8 بهمن 1397 - 9:28
کد خبر : 12254
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ریزش دلار و صعود طلا/ پیش‌بینی تحلیلگران از آینده اونس طلا بسته هستند

ریزش دلار و صعود طلا/ پیش‌بینی تحلیلگران از آینده اونس طلا

ریزش دلار و صعود طلا/ پیش‌بینی تحلیلگران از آینده اونس طلا

طی یک هفته گذشته اونس طلا در بازار جهانی با رشد ۱.۷ درصدی از مرز روانی ‍۱۳۰۰ دلاری عبور کرد و همزمان دلار آمریکا با بازگشت به زیر مرز ۹۶ واحدی نزدیک به ۶/ ۰ درصد تضعیف شد. اکثر تحلیلگران وال‌استریت و مین‌استریت تداوم مسیر صعودی اونس طلا در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کرده‌اند.  نتیجه نظرسنجی

طی یک هفته گذشته اونس طلا در بازار جهانی با رشد ۱.۷ درصدی از مرز روانی ‍۱۳۰۰ دلاری عبور کرد و همزمان دلار آمریکا با بازگشت به زیر مرز ۹۶ واحدی نزدیک به ۶/ ۰ درصد تضعیف شد. اکثر تحلیلگران وال‌استریت و مین‌استریت تداوم مسیر صعودی اونس طلا در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کرده‌اند.

 نتیجه نظرسنجی هفتگی کیتکو نشان می‌دهد که اکثر تحلیلگران اقتصادی محله «وال‌استریت» و خرده‌فروشان و سرمایه‌گذران محله مین‌استریت پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت طلا ظرف روزهای آینده به روند افزایشی ادامه خواهد داد.

پیش‌بینی وال‌استریتی‌ها

در نظرسنجی جدید کیتکو از تحلیلگران وال‌استریت، ۱۸ تحلیلگر ارشد شرکت کردند که ۱۳ نفر، معادل ۷۲ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند، یک نفر معادل ۶ درصد پیش‌بینی کرد قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۴ نفر، معادل ۲۲ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییر محسوسی را تجربه نخواهد کرد.

پیش‌بینی مین‌استریتی‌ها

در نظرسنجی آنلاین از خرده‌فروشان مین‌استریت نیز ۲۶۶ سرمایه‌گذار بین‌المللی شرکت کردند که ۱۲۶ نفر معادل ۴۷ درصد اعلام کردند قیمت طلا مسیری صعودی خواهد داشت، ۷۷ نفر معادل ۲۹ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبه‌رو می‌شود و ۶۳ نفر معادل ۲۴ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نمی‌کند.

صعود تا ۱۳۸۰ دلار؟

اکثر تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تنش‌ها، نااطمینانی‌های سیاسی و سیاست‌های محتاطانه فدرال رزرو آمریکا عوامل اصلی افزایش قیمت طلا در روزهای آتی خواهد بود. برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند اگر طلا بتواند بالاتر از سطح ۱۳۰۰ دلاری جایگاه خود را تثبیت کند، قیمت این فلز گرانبها به‌زودی تا ۱۳۸۰ دلار افزایش خواهد یافت.

این پیش‌بینی روی دیگری دارد که در صورت ترک نااطمینانی از فضای بازارهای جهانی و تب تجارت بین‌الملل نیز با مذاکرات چین و آمریکا فروکش کند، فضای لازم برای مانور افزایشی دلار آن هم تا قیمت ۱۳۸۰ دلاری از میان می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.