تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397 - 14:57
کد خبر : 11552

استفاده از جدیدترین فناوری‌های حفر تونل در تهران

استفاده از جدیدترین فناوری‌های حفر تونل در تهران

مجری طرح فاضلاب غرب تهران، گفت: جدیدترین فناوری‌های حفر تونل و افزایش مقاومت آنها توسط شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان اجرایی شده است. آریاناظم، مجری طرح فاضلاب غرب تهران با اشاره به تونل فاضلاب غرب به عنوان دومین تونل بلند انتقال فاضلاب در پایتخت، اظهار کرد: تونل فاضلاب غرب تهران با هدف جمع‌آوری فاضلاب مناطق

مجری طرح فاضلاب غرب تهران، گفت: جدیدترین فناوری‌های حفر تونل و افزایش مقاومت آنها توسط شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان اجرایی شده است.

آریاناظم، مجری طرح فاضلاب غرب تهران با اشاره به تونل فاضلاب غرب به عنوان دومین تونل بلند انتقال فاضلاب در پایتخت، اظهار کرد: تونل فاضلاب غرب تهران با هدف جمع‌آوری فاضلاب مناطق مرکزی و غرب پایتخت به صورت حفاری تمام مکانیزه با اجرای پوشش بتنی محافظت، برای نخستین بار در کشور توسط شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد مستضفان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی گفت: این طرح از بزرگراه آیت‌الله سعیدی آغاز و پس از عبور از بلوار معلم و بزرگراه آزادگان به تصفیه خانه غرب تهران در فیروز بهرام منتهی می‌شود.

مجری طرح فاضلاب غرب تهران با بیان اینکه طول این تونل ۱۱ کیلومتر است و تا امروز ۵کیلومتر از آن اجرایی شده است، گفت: این طرح از سال ۹۵ آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

وی اذعان کرد: با توجه به قطر ۳ متر، این تونل با استفاده از فناوری سگمنت‌گذاری TBM که از چین خریداری شده، اجرا می‌شود.

آریاناظم، افزود: این طرح فاضلابی ۲۰ هزار هکتار از اراضی غرب تهران را پوشش می دهد و ما سعی کرده‌ایم این طرح را به صورت مکانیزه (TBM) انجام دهیم.

مجری طرح فاضلاب غرب تهران با بیان اینکه تحریم‌ها مشکلاتی را در واردات قطعات حفر تونل ایجاد کرده بود، گفت: خوشبختانه توانستیم تمامی قطعات لازم را از کشور آلمان وارد کنیم و ما هم اکنون هیچ مشکلی در اجرای طرح و ورود قطعات نداریم.

وی با تأکید بر اینکه مهندسان داخلی این طرح را انجام داده‌اند، تصریح کرد: در دنیا تنها کشور ایران و کانادا از آن روش برای حفر تونل استفاده می‌کنند و هنوز به صورت کامل فراگیر نشده است.

آریاناظم بیان کرد: اجرای تونل به شیوه سگمنت‌گذاری موجب طولانی شدن عمر تونل تا صد سال می‌شود که در برابر زلزله ۱۰ ریشتری مقاومت بسیار بالایی دارند.

مجری طرح فاضلاب غرب تهران در پایان گفت: آب حاصل از اجرای این طرح در بخش کشاورزی، آبیاری و همچنین قنات‌های زیرزمینی استفاده می‌شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.