تاریخ انتشار : یکشنبه 16 دی 1397 - 14:37
کد خبر : 11376
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای صادرات ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار تن کالا بسته هستند

صادرات ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار تن کالا

صادرات ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار تن کالا

به گزارش دانشجو، حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛ با اعلام این خبر گفت: در­­­۹ ماهه امسال، در مجموع یک میلیون و ۳۳۶ هزار تن کالا‌های نفتی و غیرنفتی از مرز‌های زمینی وارد و ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار تن کالا از مرز‌های کشور

به گزارش دانشجو، حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛ با اعلام این خبر گفت: در­­­۹ ماهه امسال، در مجموع یک میلیون و ۳۳۶ هزار تن کالا‌های نفتی و غیرنفتی از مرز‌های زمینی وارد و ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار تن کالا از مرز‌های کشور صادر شده است، که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ میزان واردات از مرز‌های جاده‌ای ۱۴ درصد کاهش و میزان صادرات ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود:از میان مرز‌های جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم ۵۸ درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس از آن مرز‌های خسروی و میرجاوه­ با ۸ و­ ۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: عملکرد مرز‌های جاده‌ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در مدت مذکور مرز بازرگان با ۲۶ درصد در رده نخست و پس از آن مرز‌های میلک با ۱۴ درصد و دوغارون با ۱۰ درصد قرار دارند.

متولی حبیبی­ اظهار داشت: سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا ۶۶ درصد و در جابه‌جایی واردات کالا ۴۸ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ­­­با اشاره به این که طی مدت مذکور، ۴۰۸ هزار نفر مسافر توسط ۵۴ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس ۲۱ درصد، مینی‌بوس ۱۴ درصد و سواری ۶۵ درصد است.

وی­ ادامه داد: همچنین تعداد ۴۰۴ هزار نفر توسط ۵۴ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس ۲۶ درصد، مینی‌بوس ۱۱ درصد و سواری ۶۳ درصد بوده است. ­

متولی حبیبی ­ درخصوص آمار تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرز‌های کشور گفت: در مدت مذکور، بیشترین تردد ورودی وسایل نقلیه مسافری در مرز‌های دوغارون با ۳۲ درصد و سرو با ۲۲ درصد و بیشترین تردد خروجی در مرز‌های دوغارون ۳۱ درصد و سرو با ۲۰ درصد بوده است. ­

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات افزود: از مجموع مسافران وارد شده به کشور ۲۰۴ هزار نفر مسافر خارجی و ۲۰۴ هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از کشور ۱۵۸ هزار نفر مسافر خارجی و­ ۲۴۶ هزار نفر مسافر ایرانی از مرز‌های جاده‌ای کشور خارج شدند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.