تاریخ انتشار : یکشنبه 16 دی 1397 - 8:38
کد خبر : 11330

برنامه اشتغالی دولت ۴۰۰ هزار شغل عقب است

برنامه اشتغالی دولت ۴۰۰ هزار شغل عقب است

علاء الدین ازوجی در برنامه تیتر امشب افزود: بخشی از آمار اشتغال مربوط به اشتغال ناقص است، یعنی کسانی که کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار می کنند و حدود ۱۰ درصد شاغلین ما را تشکیل می دهند. این مسئول وزارت کار گفت: طبق برنامه ششم توسعه هدف گذاری ایجاد ۹۷۰ هزار شغل بود

علاء الدین ازوجی در برنامه تیتر امشب افزود: بخشی از آمار اشتغال مربوط به اشتغال ناقص است، یعنی کسانی که کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار می کنند و حدود ۱۰ درصد شاغلین ما را تشکیل می دهند.

این مسئول وزارت کار گفت: طبق برنامه ششم توسعه هدف گذاری ایجاد ۹۷۰ هزار شغل بود که به دلیل عدم تحقق از سال قبل، این رقم به ۱ میلیون و ۳۳ نفر- شغل رسید که از پاییز پارسال تا پاییز امسال حدود ۶۱۰ هزار شغل ایجاد شده است.

ازوجی گفت: از طریق طرح کارورزی ۱۹ هزار نفر و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی بیش از ۵۰ هزار نفر اشتغال پیدا کرده اند.

او افزود: از طریق اجرای قانون اشتغال روستایی و عشایری هم تا پایان سال ۱۸۰ هزار شغل ایجاد می شود که تاکنون ۱۵۰ هزار شغل از این طریق ایجاد شده است.

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار با بیان این که ایجاد اشتغال و تحقق اهداف برنامه ها به شرایط با ثبات اقتصادی وابسته است گفت: سهم شاغلین ما در بخش عمومی یا همان دولتی از ۱۹ درصد در سال گذشته به ۱۷ درصد کاهش یافته است که این پیام را به جامعه می دهد که اشتغال در بخش عمومی و دولتی بسیار محدود شده است.

این مسئول وزارت کار با تاکید بر اینکه باید با ثبات اقتصادی سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری کرد افزود: به نظر من باید برویم به سمتی که نظام اجرایی و آموزش عالی ما کارآفرین باشد.

ازوجی همچنین گفت: بالای ۹۴ درصد ایجاد اشتغال ما از بنگاههای کوچک و متوسط است و باید از این بخش حمایت شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.