تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 دی 1397 - 10:30
کد خبر : 11227

مبلغ بدهی ایران خودرو و سایپا به قطعه سازان استان مرکزی

مبلغ بدهی ایران خودرو و سایپا به قطعه سازان استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: متاسفانه قطعه سازان استان مرکزی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از دو شرکت خودروساز ایران خودرو و سایپا مطالبه دارند. به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در نشست بررسی مشکلات کارگری شهرستان ساوه که با حضور جمعی از مدیران صنایع و تشکلات کارگری در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه برگزار شد، بر تلاش

استاندار مرکزی گفت: متاسفانه قطعه سازان استان مرکزی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از دو شرکت خودروساز ایران خودرو و سایپا مطالبه دارند.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در نشست بررسی مشکلات کارگری شهرستان ساوه که با حضور جمعی از مدیران صنایع و تشکلات کارگری در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه برگزار شد، بر تلاش دولت به منظور حل مشکلات تاکید کرد و گفت: همه هم و غم دولت حل مشکلات اقتصادی کشور به ویژه صنایع است.

وی با اشاره به فعالیت قطعه سازان منحصر بفرد خودرو در استان مرکزی به ویژه در ساوه و زرندیه اظهار کرد: عمده مشکلات قطعه سازان مطالبات فشرده و انباشته شده‌ای است که قطعه سازان از خودروسازان ایران خودرو و ساپیا در قبال فروش محصولات خود طلب دارند.

وی کمبود مواد اولیه و خرید ارز برای انتقال مواد اولیه را از دیگر مشکلات صنایع شهرستان برشمرد و افزود: رقم خوبی برای قطعه سازان از سوی وزیر صنایع در نظر گرفته شده است که موجب خواهد شد مشکل نقدینگی و مطالبات قطعه سازان برطرف شود.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قطعه‌سازان در تهران اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در جلسه‌ای که در این نمایشگاه تشکیل خواهیم داد با طرح مشکلات قطعه سازان در حضور دو شرکت خودورساز بتوانیم پنجاه درصد مطالبات قطعه سازان را با رایزنی از طریق وزارت صنایع و پیگیری از خودروسازان دریافت کنیم در غیر اینصورت مطالبه قطعه سازان را از طریق مقام عالی وزارت صنایع و با تعامل مشترک استاندار و نمایندگان مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه قطعه سازان استان مرکزی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از دو شرکت خودروساز ایران خودرو و سایپا مطالبه دارند که اگر به فکر پرداخت این میزان مطالبه نباشیم و چاره اندیشی نشود قطعا در آینده نزدیک مشکلات بزرگ و بحران در این کارخانجات را خواهیم دید.

آقازاده تصریح کرد: از تصمیمات مهمی که در خانه کارگر شهرستان ساوه اتخاذ شد تسریع در پیگیری مطالبات قطعه سازان از خودروسازان است که ظرف روزهای آینده دنبال خواهیم کرد.

محمدرضا منصوری نماینده ساوه و زرندیه در مجلس نیز اظهار کرد: اجازه ندهیم معوقات کارگران از سه ماه عبور کرده و به چهار ماه برسد چرا که تاخیر بیش از سه ماه در حقوق و مزایای کارگران هم موجب بحران اقتصادی در اقتصاد خانواده های کارگری شده و معیشت آنان را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد و هم زمینه ساز بروز بحران و اعتصابات کارگری خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور و مشکلات جامعه کارگری به گونه‌ای است که رفع آنها تلاش مضاعف مسئولان را می‌طلبد و باید برای حل مشکلات کمربندها را محکم ببندیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که خوابیده است را می‌شود بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده است را نمی‌توان از خواب بیدار کرد. به نظر می‌رسد برخی از مسئولان را باید از خواب بیدار کرد تا اقدام عملی برای حل مشکلات مردم انجام دهند.

وی با اشاره به بروز فساد در برخی از صنایع کشور به ویژه صنعت خودرو سازی اظهار کرد: پاسخگو بودن و‌ نظارت دقیق بر فعالیت‌ها فساد را از بین خواهد برد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه افزود: بسیاری از مشکلات صنایع در سطح استان و بخش دیگری در حوزه کلان کشور قابل پیگیری است تا با اتخاذ تصمیمات مناسب برای حل مشکلات چاره اندیشی شود.

در این جلسه برخی از مدیران صنایع به بیان مشکلات خود پرداختند. کمبود نقدینگی، نبود سرمایه در گردش، مشکلات تامین مواد اولیه، مشکلات ترخیص کالا از گمرک،از مشکلاتی بود که برخی از صاحبان صنایع و کارفرمایان در این جلسه مطرح کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.