تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1397 - 14:14
کد خبر : 11192
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هدیه ۴۰ سالگی انقلاب/ رشد بیش از ۱۰۰ درصدی تولید گازوئیل باکیفیت تا بهمن ۹۷ بسته هستند

هدیه ۴۰ سالگی انقلاب/ رشد بیش از ۱۰۰ درصدی تولید گازوئیل باکیفیت تا بهمن ۹۷

هدیه ۴۰ سالگی انقلاب/ رشد بیش از ۱۰۰ درصدی تولید گازوئیل باکیفیت تا بهمن ۹۷

 تا کمتر از یک ماه آینده، ظرفیت تولید گازوئیل یورو ۴ در ایران که در پایان سال ۹۶ (حدود ۹ ماه پیش) ۲۳ میلیون لیتر در روز بود، به ۵۲ میلیون لیتر در روز می‌رسد و رشدی ۱۲۶ درصدی در این بخش به ثبت خواهد رسید. به گزارش تسنیم، در طی سالهای گذشته همواره تولید

 تا کمتر از یک ماه آینده، ظرفیت تولید گازوئیل یورو ۴ در ایران که در پایان سال ۹۶ (حدود ۹ ماه پیش) ۲۳ میلیون لیتر در روز بود، به ۵۲ میلیون لیتر در روز می‌رسد و رشدی ۱۲۶ درصدی در این بخش به ثبت خواهد رسید.

به گزارش تسنیم، در طی سالهای گذشته همواره تولید و عرضه گازوئیل با کیفیت پایین، نقش موثری در افزایش آلودگی هوای نقاط مختلف کشور به ویژه کلانشهرها داشته است. اگرچه بخشی از ظرفیت‌های پالایشگاهی ایران با بهینه‌سازی تجهیزات و ارتقای سطح کارآیی آنها، به تولید گازوئیل با استانداردهای یورو ۴ پرداختند اما این سهم نسبت به تقاضای مصرف گازوئیل در کشور کم بود.

گازوئیلی که  از حمل و نقل عمومی و باک اتوبوس‌ها و کامیون‌ها تا مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها و صنایع، سهم مهمی در تأمین سوخت مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور دارد، با درصد بالای گوگرد که گاهاً به بیش از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ PPM می رسید، آلایندگی درخور توجهی به دنبال داشت.

طبق آمار رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ظرفیت تولید گازوئیل (نفت‌گاز) یورو ۴ در پایان سال ۹۶ به ۲۳ میلیون لیتر در روز رسید. این درحالی بود که میزان مصرف گازوئیل به طور متوسط حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز بود.

گازوئیل یورو ۴ تولیدی کشور گوگردی زیر ۵۰ PPM داشته (مطابق با استاندارد یورو ۴ اروپا) و آلایندگی بسیار کمتری نسبت به گازوئیل معمولی دارد.

با ادامه تلاش برای ارتقای سطح کارآیی و بهینه سازی تجهیزات پالایشگاهی به منظور تولید محصولی باکیفیت‌تر و کم‌آلاینده‌تر از گذشته، ظرفیت تولید گازوئیل یورو ۴ در پایان آذرماه ۹۷ به ۴۰ میلیون لیتر در روز رسید. در واقع تولید گازوئیل یورو ۴ در پایان نهمین ماه از سال ۹۷ در مقایسه با شروع امسال، رشدی ۷۴ درصدی داشته است.

همچنین طبق برنامه‌های مجموعه وزارت نفت که با راهبری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حال پیگیری است، قرار است با به‌بهره‌برداری رسیدن واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بهمن ماه سال جاری ۱۲ میلیون لیتر به ظرفیت تولید روزانه گازوئیل یورو ۴ کشور افزوده شود.

پیگیری خبرنگار تسنیم حاکی از این است که پیشرفت فیزیکی واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده و این واحد در حال راه‌اندازی بوده و کمتر از یک ماه آینده، می‌تواند با ظرفیت کامل به مدار بهره‌برداری وارد شود.

در این صورت، تا کمتر از یک ماه آینده، ظرفیت تولید گازوئیل یورو ۴ در ایران که در پایان سال ۹۶ (حدود ۹ ماه پیش) ۲۳ میلیون لیتر در روز بود، به ۵۲ میلیون لیتر در روز می‌رسد و رشدی ۱۲۶ درصدی در این بخش به ثبت رسیده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.