تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1397 - 11:31
کد خبر : 11173

مجوز واردات جوجه یک روزه با ارز ۴۲۰۰ تومان

مجوز واردات جوجه یک روزه با ارز ۴۲۰۰ تومان

درحالیکه که دولت اجازه صادرات جوجه یک روزه (با ارز نرخ آزاد) را می‌دهد، جهاد کشاورزی اجازه واردات این محصول را با ارز ۴۲۰۰ تومانی داده است و بدین ترتیب از اختلاف قیمت ارز سوء استفاده به عمل می آید. به گزارش تسنیم، درحالی که درماههای گذشته شاهد صادرات جوجه یک روزه بوده ایم، وزارت

درحالیکه که دولت اجازه صادرات جوجه یک روزه (با ارز نرخ آزاد) را می‌دهد، جهاد کشاورزی اجازه واردات این محصول را با ارز ۴۲۰۰ تومانی داده است و بدین ترتیب از اختلاف قیمت ارز سوء استفاده به عمل می آید.

به گزارش تسنیم، درحالی که درماههای گذشته شاهد صادرات جوجه یک روزه بوده ایم، وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات جوجه یک روزه با ارز ۴۲۰۰ تومان را داده است.

این رانت در شرایطی به وجود آمده است که تولید کنندگان این محصول، تولید خود را با ارز یارانه ای تولید میکنند و اما آن را با ارز به نرخ بازار آزاد صادر و سود هنگفتی ناشی از این رانت به دست می آورند، این امر باعث کاهش زمینه عرضه در بازار داخلی شده است و از طرفی برای تامین نیاز داخلی دوباره مجبور به واردات جوجه یک روزه به نرخ دولتی(۴۲۰۰ تومانی) هستیم.

با وجود اینکه برای تولید این محصول دو مرتبه ارز داده میشود اما به دلیل سودجوییها، این محصول به دلیل اختلاف قیمت از کشور خارج می شود و به دست مصرف کننده مورد نظر نمی رسد و مصرف کنندگان مجبور هستند که این محصول را با قیمت بالایی خریداری کنند و در نهایت مرغ نیز به قیمت بالایی به دست مردم میرسد.

بنابراین گزارش، در نامه ای که تصویر آن در ذیل مطلب آمده، اجازه واردات ۷۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه با ارز ۴۲۰۰ تومانی در استان آذربایجان غربی داده شده است.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.