تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 - 8:44
کد خبر : 10802

۱۴ قلم از محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری

۱۴ قلم از محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی از اجرای محصولات لبنی با نرخ های جدید به بازار خبر داد و گفت: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار، از هفته گذشته محصولات لبنی با قیمت های جدید، به بازار توزیع شده است. وی با اشاره به اینکه تمامی کارخانه های لبنی ملزم به اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی از اجرای محصولات لبنی با نرخ های جدید به بازار خبر داد و گفت: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار، از هفته گذشته محصولات لبنی با قیمت های جدید، به بازار توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارخانه های لبنی ملزم به اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار هستند، افزود: براین اساس پیش بینی می شود که ۹۹ درصد نشان های تجاری لبنی تن به اجرای مصوبه داده باشند.

باکری با اشاره به اینکه نمی توان زمان دقیقی را برای پابرجایی این مصوبه اعلام کرد، بیان کرد: با توجه به آنکه قیمت لبنیات تابع عواملی نظیر نوسان نرخ ارز، تغییر نرخ ارز در بودجه سال آینده و مقررات صادرات و واردات است، از این رو تا زمانیکه که دولت برنامه ای برای تغییر دستورالعمل ها نداشته باشد، قیمت های فعلی حفظ خواهد شد.

این مقام مسئول، تمکین کارخانه های لبنی و دامداران به وضعیت موجود را یکی از عوامل موثر استمرار قیمت های فعلی در بازار برشمرد و گفت: با توجه به آنکه ۷۰ درصد مواد اولیه لبنیات را شیر خام تشکیل می دهد، بنابراین تمکین دامداران‌ به تحویل هر کیلو شیر با نرخ ۲ هزار تومان به کارخانه های لبنی امری موثر در ثبات قیمت های فعلی لبنیات در بازار است.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم تغییر قیمت برخی محصولات لبنی در بازار چیست، بیان کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ۱۴ قلم از محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری شده اند و از آنجا که مابقی اقلام لبنی مشمول قیمت گذاری نیستند، از این رو کاهش یا عدم تغییر نرخ این‌ محصولات در اختیار بنگاه های تولیدی است.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه تاکنون خبری از تمکین دامداران مبنی بر فروش شیرخام به نرخ ۲ هزار تومان در استان های مختلف نیست، بیان کرد: البته وزارت جهاد کشاورزی و تشکل های دامداری در پی متقاعد کردن دامداران برای تمکین فروش با نرخ مصوب هستند.

باکری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه کارخانه های لبنی همچنان با مشکل کمبود شیرخام روبرو هستند، اظهار کرد: با توجه به آنکه مشکل کمبود تحویل شیرخام به کارخانه های لبنی همانند ماه های گذشته همچنان بر قوت خود پابرجاست، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید، با روش های معقول و منطقی باید کسری دریافت شیر خام کارخانه ها را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه کسری دریافت شیرخام کارخانه های لبنی نسبت به تابستان تغییر کرده است، افزود: هم اکنون کسری دریافت شیرخامکارخانه های لبنی به ۱۵ درصد رسیده که این میزان، کارخانه های لبنی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا امکان تامین کسری شیرخام کارخانه های لبنی از طریق واردات وجود دارد، تصریح کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید نتواند کمبود شیرخام مورد نیاز کارخانه های لبنی را تامین کند، بنابراین خود باید نسبت به تامین کسری از طریق واردات تصمیم گیری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.