تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 15:18
کد خبر : 10751

کالاهای اساسی از ابتدای سال ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند

کالاهای اساسی از ابتدای سال ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: دولت از ابتدای سال تاکنون ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی اختصاص داده و برای سال بعد هم این تخصیص ادامه خواهد داشت. به گزارش تسنیم به نقل از شاتا رضا رحمانی درنشست هم فکری و هم اندیشی با اعضای هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: دولت از ابتدای سال تاکنون ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی اختصاص داده و برای سال بعد هم این تخصیص ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم به نقل از شاتا رضا رحمانی درنشست هم فکری و هم اندیشی با اعضای هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش خودرو اظهار کرد : ساختار خودرو سازی کشور تا دو سال آینده اصلاح می شود و تولید نیز در حال اصلاح است ومقرر شد که خودروسازان اموال غیر تولیدی شان را به فروش برسانند و بخشی از نقدینگی تامین شود .

در ادامه نشست ، نمایندگان ملت درکمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان نقطه نظرات خود پرداختند .

اتمام طرحهای نیمه تمام ، اجرای نقشه راه معدن، لزوم تفویض اختیار به معاونین وزیر، و لزوم همراهی قوه قضاییه با وزارت صنعت ، معدن و تجارت از موارد طرح شده بود .

همچنین نمایندگان بر لزوم تقویت سامانه های اطلاعاتی و بروز کردن اطلاعات تاکید کردند و خواستار ایجاد کارگروهی برای رصد فعالیت واحدهای نیمه فعال و غیر فعال و ساماندهی آنها با برنامه و زمان بندی شدند .

رییس کمیسیون صنایع مجلس نیز گفت : باید در تولید به عرضه و تقاضا هر دو توجه کنیم ،‌تولید را بالا ببریم و در شرایط جنگ اقتصادی باید تصمیمات ویژه گرفت و تصمیم گیری ها باید سریع باشد .

همچنین فریدون احمدی دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش خصوصی ابزار مدیریت بحران است و این بخش به راحت می تواند تحریمها رو دور بزند و برای اصلاح ساختار تولید خودروی کشور نیز می توان روی این بخش حساب کرد .

وی همچنین خواستارحل مشکلات مربوط به ترخیص کالاها در گمرکات شد .

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.