تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 12:04
کد خبر : 10726
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آغاز برخورد با عرضه پوشاک برند قاچاق بسته هستند

آغاز برخورد با عرضه پوشاک برند قاچاق

آغاز برخورد با عرضه پوشاک برند قاچاق

حمید رضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به آغاز برخورد با عرضه نشان‌های پوشاک قاچاق در واحدهای تجاری از اول دیماه ۹۷ گفت: با این برخورد ها، خطر پذیری عرضه پوشاک قاچاق بالارفته و به نوعی از تولید داخل حمایت می شود. وی

حمید رضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به آغاز برخورد با عرضه نشان‌های پوشاک قاچاق در واحدهای تجاری از اول دیماه ۹۷ گفت: با این برخورد ها، خطر پذیری عرضه پوشاک قاچاق بالارفته و به نوعی از تولید داخل حمایت می شود.

وی افزود: از روز شنبه مراجعه به واحد های تجاری برای آگاه سازی فروشندگان آغاز شده و از هفته بعد اقدام مقابله‌ای صورت می‌گیرد و تیم های عملیاتی برای برخورد به واحدها مراجعه می کنند.

دهقانی‌نیا ادامه داد: در گام اول ۴۰ مجتمع تجاری توزیع کننده قاچاق پوشاک در تهران با دست کم ۱۵۰ فروشگاه بزرگ شناسایی شده است. این تعداد صد در صد شناسه کالا ندارد و از فرصت داده شده استفاده نکرده اند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه مدیران ۴۰ مجتمع تجاری فراخوانی شده و درباره توزیع پوشاک قاچاق به آنها تذکراتی داده شده است، افزود: چنانچه برند های خارجی بخواهند در کشور فعالیت داشته باشند، باید در سامانه ثبت و مجوز داشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق استعلام انجام شده از اتاق اصناف ۵۰ شرکت با ۶۷ برند فعالیت خود را ثبت کرده‌اند، تصریح کرد: باید فضای عرضه پوشاک قاچاق را به تولید داخل تبدیل کنیم، در این صورت اشتغال بیشتر می شود. بخش تولید ظرفیت خود را بالا می برد و مشکل اشتغال کشور را حل می کند.

وی تاکید کرد: به ازای هر مغازه عرضه برند خارجی که جمع شود، یک مغازه تولید داخل در کشور باز خواهد شد که به تولید ملی و اشتغال کمک می کند.

دهقانی نیا گفت: برآورد ما از قاچاق در حوزه پوشاک، ۲.۵ میلیارد دلار است و با برخورد درست با این امر، فشار ارزی در این حوزه برداشته می شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.