تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 - 14:59
کد خبر : 10688

مالزی به دنبال دریافت ۷.۵میلیارد دلار جریمه از یک بانک آمریکایی

مالزی به دنبال دریافت ۷.۵میلیارد دلار جریمه از یک بانک آمریکایی

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزیر اقتصاد مالزی اعلام کرد: بانک گلدمن ساکس آمریکا باید به دلیل دست داشتن در رسوایی پولشویی بزرگ در این کشور ۷ و نیم میلیارد دلار جریمه پرداخت کند. از طرف دیگر بلومبرگ گزارش داده مقامات سنگاپور نیز تحقیق از این بانک آمریکایی را در موضوع پولشویی موسوم

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزیر اقتصاد مالزی اعلام کرد: بانک گلدمن ساکس آمریکا باید به دلیل دست داشتن در رسوایی پولشویی بزرگ در این کشور ۷ و نیم میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.

از طرف دیگر بلومبرگ گزارش داده مقامات سنگاپور نیز تحقیق از این بانک آمریکایی را در موضوع پولشویی موسوم به ۱MDB افزایش دادند.

گلدمن ساکس متهم است که در پولشویی یک شرکت توسعه اقتصادی که زیر مجموعه وزارت اقتصاد مالزی است دست داشته و به عنوان ضامن و بانی فروش اوراق قرضه آن حضور داشته است.

بانک گلدمن ساکس متهم است از محل ۳ بار عرضه اوراق قرضه مربوط به ۱MDB معادل ۶ و نیم میلیارد دلار منابع مالی برای آن فراهم کرده است.

گلدمن ساکس بارها دست داشتن در این موضوع را رد کرده و اعلام کرده است که مقامات سابق مالزی و ۱MDB در زمینه فروش اوراق قرضه به بانک دروغ گفته‌اند.

لیم گوآن انگ وزیر اقتصاد مالزی همچنین مدعی است در کنار ۶ و نیم میلیارد دلار پول حاصل از فروش اوراق قرضه بانک گلدمن ساکس آمریکا یک میلیارد دلار جریمه بابت ۶۰۰ میلیون دلار کارمزد که بالاتر از نرخ واقعی بازار بوده است و بابت فروش اوراق قرضه دریافت کرده است، پرداخت کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.